Ο Χρήστος Μερεντίτης είναι φιλόλογος, συγγραφέας, κάτοχος μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης στην Σχολική Ψυχολογία, και στην Οργάνωση και Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων.
Εργάζεται στην ιδιωτική εκπαίδευση και έχει βραβευτεί από το Υπουργείο Παιδείας και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για τα σχέδια εργασίας (project) που έχει εφαρμόσει στις σχολικές τάξεις τις οποίες είχε αναλάβει.
Έχει δώσει δεκάδες επιστημονικές ομιλίες σε ημερίδες και συνέδρια, ενώ είναι εισηγητής σεμιναρίων στην ιστοσελίδα www.lexigram.gr.
Τα ερευνητικά του ενδιαφέρονται περιστρέφονται γύρω από ζητήματα που άπτονται της διδασκαλίας των θεωρητικών μαθημάτων, των θεωριών μάθησης και της όξυνσης της κριτικής και δημιουργικής σκέψης. Έχει, επίσης, συμμετάσχει και σε πολλά ευρωπαϊκά και ελληνικά εκπαιδευτικά προγράμματα και έχει εκπονήσει σειρά προγραμμάτων καινοτομίας με θέμα τη γλώσσα, τη λογοτεχνία, το θέατρο και την ιστορία.
Μέχρι στιγμής έχει εκδώσει τα ακόλουθα βιβλία:
(1) «Νεοελληνική Γλώσσα, Περίληψη, Πολιτικοί θεσμοί και οργάνωση του κράτους», εκδόσεις Πατάκη,
(2) «Νεοελληνική Λογοτεχνία και έκθεση» (2007),εκδόσεις Γκιούρδα,
(3) «Περίληψη κειμένου – Ένα πνευματικό παιχνίδι που οξύνει τον νου» (2010), εκδόσεις Κλειδάριθμος
(4) «Νεοελληνική Γλώσσα, οδηγός προετοιμασίας για τις εξετάσεις στα Πρότυπα Γυμνάσια» (2014), εκδόσεις Πατάκη,
(5) ενώ έπεται και η εξής έκδοση: Λεκτικές δεξιότητες και Κατανόηση κειμένου.
Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια είναι συνεργάτης και υπεύθυνος για τη συγγραφή των φύλλων εργασίας της Γλώσσας και της Ιστορίας στην εκπαιδευτική κοινότητα μάθησης www.teacherland.gr, όπου έχει αναρτήσει ένα πολύ αναλυτικό και ευρύ διδακτικό υλικό πολλών δεκάδων φύλλων εργασίας.